Followers

Wednesday, April 8, 2015

Salahkah Jatuh Cinta Dgn Kawan Baik Sendiri ?

Kecewa . Tuu ja aku nak bgthu . Kecewa sgt dengan apa yg dia cakapkan . Three times I hurt about the same thing . First , budak from another school , then my junior , and now classmate aku.  And i'm just feel like "why not me ? Am I too bad to get what I want" . Now , aku tahu jwpn hati aku , aku sbnarnya not too much in love dekat adib , aku cuma jdkan adib option and aku truly in love with MAJ .

Yaa aku kecewa dgn MAJ .

It takes almost two years since aku berkawan rapat ngn dia .
Entah ! Aku open my facebook , turn to all messages and get read all about our conversations . Actually 19 February 2014 aku start putus kawan ngn dia then sbb kami gaduh . I cried . Lebih kurang 5 bulan kami gathered balik . Tu pn one day kami terjoinn sembang sama sama but at the same time ada org take over my place . Aku dah takda tmpat aku terpaksa duduk tempat MAJ sbb nak study math . Dia dtg dekat meja tu , duduk depan aku , ajar aku soalan yg aku tak paham . After I finished my questions , aku letak pensel , duduk hadap dia and asked him to look at me .
Aku mula mintak maaf and explained whatever I felt . He said "aku dah tak kisahkan semua tu.  Aku harap kita bukak buku baru . From now , let study for our spm" and im just feel like I wanna cry.  What the stupid I had done before I said quietly .

Semenjak tu kami berkawan balik tapi tak rapat dah mcm dulu . Dulu masa form 4 kami rapat sgt smpai ada yg salah faham about our friendship . But he dont mind . Dulu dia suka buatkan aku aiskrim air tangan dia sndiri , pling famous oreo ng nescafe la , buatkan muffin utk pujuk aku , belikan teddybear sbgi tanda penghargaan , selalu belanja steamboat , and sms aku almost every night . Dan aku rasa disayangi . Perempuan mana yg tak suka kalau lelaki buat mcm tu . Sbb kami gaduh laa semua tu hnya tinggal kenangan ..

Sekarang masing2 dah habis sekolah . Dia dgn cara dia dan aku dgn cara aku tp kami ada jugak contact . Perasaan aku masih sama mcm mana sebelum kami bergaduh dulu.

Tapi malam nie 09'April 2015 , he texted me . He said that he admire a girl ,our classmate . Since 2013 he said . Aku kecewa . Selama nie aku yg bertepuk sebelah tangan . Tak pernah berbunyi . Dia siap bagitahu yg dia cadang nak meminang that girl lepas habis diploma . Dia tak couple ngn that girl but I know what type of him . Im just feel like okay I never deserve it .  Aku tak pernah bagitahu that I love him And yes ! Jawapannya salah mencintai kawan baik sendiri . Kerana sikap penyayang dan ambil berat yg dia tonjolkan , aku jd salah tafsir . Hati aku jadi semakin beku selepas apa yg dia luahkan . Biarlah . Mungkin Allah ada perancangan yg lebih baik untuk aku . In Syaa Allah . Sebaik baik cinta adalah cinta milikNya yg Maha Esa . Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment